Häststilen tar över

Det är så kul, ni har säkert sett dessa skor i flera skoaffärer. Blev lite förvånad första gången jag såg skorna inne på DinSko. Jag tycker de är väldigt snygga, även om jag är van vid att se skorna i stallet. Har ridit och arbetat i stallet med såna i flera år med chaps eller ridstrumpor. Tydligen så har de kommit in i modevärlden också, själv har jag aldrig tänkt att mina stallskor kan användas till ett par jeans, stickad tröja och skinnjacka.
 
Men det skulle ju piffa upp den annars så vanliga outfiten. Skulle vilja köpa ett par, men har redan köpt höstskor och de kostar ju en del. Har ju ett par från Hööks, där säljs de också billigare. Så jag kanske ska ta och putsa bort skiten från skorna och ta de till skolan eller stan? 
 
Sedan går ju folk runt med andra kläder som ser ut att ha blivit inspirerade från stallkläderna, till exempel hästjackan, sett folk ha den när de rider men tycker jackan passar mycket bra till jeans och stövlar som Primeboots, de höga primes ser också lite ut som ridstövlar, men även de är sjukt snygga och tyvärr lika dyra som ridstövlar.
Vad tycker ni, gillar ni att häststilen har kommit in i modet?
Vardag | |
Upp