Årsresumé 2013

 Januari
Bjuder på en "vacker" bild av två frusna tjejor bara för att.
 Denna månaden var faktiskt väldigt myysig! Fotograferade en hel del, både i stan och ja, lite överallt! Det var mycket snö och kallt, och jag vet inte hur många chailatte jag drack den månaden alltså. Sista terminen i grundskolan började och jag hade väldigt mycket att tänka på samtidigt som jag oroade mig väldigt mycket inför de nationella proven och gymnasievalet som skulle göras i mitten av nästa månad.
 
Februari
De första nationella proven kom igång, jag gjorde mitt gymnasieval och pluggade till största delen av min fritid känns det som. högst upp på listan över alla mina val stod Tumba gymnasium med inriktiningen Estetiska fotografi och mediaproduktion. Eftersom jag faktiskt inte hade 100 procent koll på hur gymnasieval o.s.v gick till så var min ansökan väldigt lång, full med massa linjer på olika skolor, förstod inte allt med intagningspoäng så ville vara säker att jag kom in på en bra skola till hösten. 
Men förutom allt de där stressiga runt skolan så var jag väldigt mycket i stallet, det var ofta fint väder så det blev många härliga uteritter i snön!
 
Mars
Ja vad hände i mars, jag tror bestämt ingenting intressant. Hade förmodligen bara mycket att göra i skolan så hann inte tänka på något annat tydligen. Det var påsk iallafall!
 
April
Tyvärr så användes inte kameran så mycket denna månaden. 
Detta var en väldigt bra månad! Började med att jag åkte med mamma, min syster och mormor på en kryssning till Finland. Men det var dock absolut inte det bästa, utan jag var även på självaste JUSTIN BIEBER! Ärligt talat, bästa konserten i mitt liv! Snacka om att Globen skakade. 
 
Maj
 
 Höjdpunkten var sjölvklart One direction konserten. Tråkigt att jag inte har brra bilder tagna med min kamera varken från Justin eller One direction, men vågade inte ta med kameran, särskilt inte med tanke på vilket tryck det var på Justins konsert. 
 
Juni
Jag slutade grundskolan, det två sista dagarna i skolan var de bästa men samtidigt dem mest sämsta dagarna. Balen som var kvällen/natten innan dagen jag skulle sluta i 9:onde klass var en av de underbaraste kvällarna, man hade sin nya fina balklänning och festade med vännerna. Minns hur mycket vi dansade och hur mycket skratt det var. Nästa dag var den grymt härliga glädjen inombords som borta. Nej, ingen glädje över att jag skulle gå ut grundskolan om ett par timmar, bara en massa tårar. Då klassen skulle säga hejdå efter själva avslutningen med hela skolan och det sjöngs massa sånger och tal, så hade nog alla tårar i ögonen. Typiskt att det regnade och var grått den dagen vilket gjorde en ännu mer nerstämnd. Vad skulle man vara glad för? Jo, sommarlovet.
 
Juli
 
Under denna månaden var jag väldigt spännd på vad jag skulle komma in på för gymnasium, hade fortfarande inte fått något svar ännu, så självklart gick man runt och funderade på vart man skulle hamna till höstterminen. Men utöver detta var jag i Finland ett tag, kusin var här och familjen åkte till Dalarna med våra vänner. Njöt verkligen av ledigheten!
 
Augusti
 
Jag fyllde 16 år, och hade en väldigt bra födelsedag! 
Skolan började, jag började gymnasiet! Kom in på mitt förstahandsval vilket var otroligt skönt! Ni kan inte förstå hur nervös jag var, kan inte beskriva den känslan. Att inte veta något om skolan och klassen man skulle gå i, om hur det skulle bli eller ha någon man kände i samma klass kändes verkligen inte så bra - dock så var jag även taggad på något nytt, fast känslorna bestod till största delen av nervositet. Skulle jag få vänner? Skulle jag ses som weird av de andra i skolan? Alltså dessa tankar .. Usch. Men kan säga som tur är att det gick bra. 
 
September
  
Känner att fotosuget var på topp. Fotade nya vinterjackan, massa outfits och lite annat smått och gott. Spenderade även en hel del pengar.
 
Oktober
Eftersom jag går fotolinjen så har jag en hel del bilder från oktober månad. Var med klassen och fotograferade i stan. Sedan har jag haft en del fotojobb, fotade Antonia och hennes medryttarhäst. 
 
November
Kommer inte ihåg vad jag har sysslat med. Har hängt en hel del med min fina vän Isabella! Är glad att vi inte tappade kontakten nu trots att vi går i olika skolor. sista helgen var det Stockholm horse show. Shoppade litegran där, det var väldigt myysigt!
Självklart så regnar det nästan varenda dag, tur att man har sina älskade gummistövlar!
 
December
December, som inte alls bestått av mycket snö, har ändå vart mysig som den brukar. Ridit på kvällarna i mörkret och myst i stallet sedan druckit en hel del med varma drycker! Och det bästa av allt, har firat jul såklart, gett julklappar till de jag älskar och käkat massa MAT OCH CHOKLAD. Julen är det bästa!!!
 
Hur blir det nu då, jo jag är taggad inför det nya året. Känns att jag kommer få en hel del mer motivation till saker och ting. Detta året har nästan bara varit förändringar och MASSA val. Från att ha kastats ut ur tryggheten jag befann mig i första halvan av året tills nu - sedan att ha tagit nya tag när det gäller träningen och hästarna. har hittat mig själv, vet vad jag vill, och det bästa av allt - fått stå lite mer på egna ben och ta egna initiativ vilket är bra. Tror dessutom att det är tack vare allt detta som jag kan göra nästa år mycket bättre!
 
 
 
 
 
 
Vardag | |
#1 - - kylli:

Fint Anki<3<3<3

Upp